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메이커 프로젝트

메이커 스페이스를 시작하는 10가지 Tips

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메이커 스페이스를 시작하는 10가지 Tips

 

 

1. 학생들과 이야기하십시요.

 

학생들의 참여가 메이커 스페이스 성공의 열쇠다. 학생들에게 메이커 스페이스가 멋지게 보일만한게 무엇인지 질문하라. 학생들이 초심자부터 메이커 스페이스의 소유감을 느끼는 학생까지 그들이 공헌하고자 하는 마음이 들도록 해야 한다. 교육자로써 메이커 스페이스에 관한 열정을 발견하고, 학생들이 메이커 스페이스를 조정할 수 있도록 할 수 있을 것이다.

 

2. 직원을 모으세요.

 

제작자 공간과 같은 프로젝트의 경우 다른 교사와 행정부의 지원을받는 것이 중요합니다. 그들은 당신이 자금을 모으고, 도중에 일어나는 행정적 충돌에 대처하며, 그 밖의 다른 것들을 다루도록 도울 수 있습니다. Makerspace(메이커스페이스)는 제작자 커뮤니티를 구축하는 것에 관한 것이며 전체 직원이 프로세스에 참여하기를 원합니다.

 

3. 공간 찾기

 

학교에서 공간을 찾는 것이 어려울 수 있습니다. Makerspaces는 매우 유연합니다. 당신이 충분히 창조적이라면 그들은 어떤 공간에도 적합합니다. 주의해야 할 한 가지는 폐쇄된 지역이나 고립된 공간에 제작자 공간을 두지 마십시오. 제작자 공간은 항상 학생들이 접근 할 수 있어야합니다.

 

4. 이제 공간을 디자인 하십시요.

 

이제 공간이 생겼으므로 공간을 디자인해야합니다. 다시 말하지만, 이것이 학생들이 스스로 소유하도록 하는 것이 핵심입니다. 학생들에게 이상적인 공간을 그려 보게하십시오. 색상, 좌석, 휴식하고 재충전 하는 장소, 작업 공간 등에 대해 이야기하게하십시오. 이러한 학생들의 설계는 자금 조달과 관련하여 유용 할 것이며, 학생들은 실제로 설계 한 공간을 사용하는 데 자부심을 가질 것입니다.

 

5. 기금 모금

 

전체 공간을 변경하면 많은 비용이 듭니다. 정부 보조금과 현지 기업의 기부금을 살펴보십시오. 대규모 지역 회사는 종종 학교에서 STEAM 교육 업무를 지원하기를 원하며 이는 그들의 도움을 받는 좋은 방법입니다.

학교에서의 기금 모금은 돈을 모으는 또 다른 좋은 방법입니다. 부모는 자녀를 돕는 새로운 사업을 지원하는 것을 좋아합니다.

(TEAM 교육 :  창의적인 과학교육을 위해서는 과학, 기술, 공학 및 예술이 융합한 형태의 교육이 이루어져야 한다는 것으로, 단어의 의미는 과학의 science, 기술의 technology, 공학의 engineering, 예술의 arts 그리고 수학의 mathematics의 각 첫 글자를 의미하는 것이다.) 

 

6. 모은 재정을 모두 쓰지 마라.

 

사람들은 공간을 위해 얻는 돈을 즉시 모두 소비해야 한다고 생각합니다. 이것은 사실이 아닙니다. 항상 학생 프로젝트에 필요한 만큼만 사용되어지고 절약해야 한다. 학생들은 프로젝트를 직원에게 설명하고, 공간에서 자신의 작업에 필요한 자금을 지원받을 수 있도록 해야 한다. 

 

7. 학생들이 즐겁게 보내도록하십시오.

 

공간을 열고 가동되면, 이벤트를 지나치게 예약하거나 공간을 너무 많이 사용하지 않는 것이 중요합니다. 학생들은 기분이 고조 될 때 학생들이 들어 와서 만들 수있도록 자유롭게 흘러가도록 만들어야 한다. 학생들이 새로운 장비를 사용해보고 위험을 감수하도록 하십시오. 그들은 재미있게 지내고 실제로 제작자 공간을 자신의 것으로 받아 들일 것입니다.

 

8. 커리큘럼 검토

 

이것은 다른 사람들만큼 재미 있지는 않지만 매우 중요합니다. 일단 메이커 스페이스가 설립되었다면 어떻게 교사가 탐구 중심의 커리큘럼을 허용하도록 수업을 조정할 것인가 ? 이를 통해 학생들은 제작자 공간을 사용하여 창의적인 프로젝트를 만들고 프로젝트의 결과들을 수업에 가져갈 수 있습니다. 메이커 스페이스의 궁극적인 목표는 학교와 동일한 역할을 수행하는 부분이 되는 것입니다. 더 많은 창작을 장려하기 위해 커리큘럼을 조정하는 것이 방법입니다.

 

9. 실패와 함께 용인하라

 

관련된 모든 사람이 실패를 받아 들일 준비가 되어 있는 것이 매우 중요합니다. Makerspaces는 실패를 학습하는 순간으로 축하 할 수 있는 특별한 장소여야 합니다. 학생과 교직원이 새로운 일을 시도 할 때 그 공간에서 실패를 환영하고, 실패는 그들이 배우고 있다는 증거라는 것을 모두가 알아야 한다.

 

10. 메이커를 연결하기

 

메이커 스페이스를 위대하게 만드는 여러가지 활동중의 하나가 메이커 커뮤니티 입니다. 전 세계에 메이커들이 있고, 메이커들끼리 연결하기는 쉽습니다. 트위터를 사용한다면 #MakerEd를 팔로우 하고, 다른 사람들이하고있는 위대한 일들을 보고, 어떤 질문이라도 있다면 손을 내밀어보세요. 

메이커 집단은 풍부한 지식을 가지고 있습니다. 궁극적으로 그들속으로 함께 들어간다면 도움이 필요한 사람들에게 조언을 제공하게 될 것입니다. 이 단계는 제작자 공간을 확보하고 부드럽게 운영하는 모든 단계들을 포함하지는 않습니다. 메이커의 세계에 함께 하고자 하는 당신께 시야를 넓혀 드립니다. 참여를 원하는 사람들에게는 큰 출발점입니다. 만들기의 세계. 스타터에서 더 자세한 정보와 자료를 찾을 수 있습니다.

 

*아래의 글을 저작자의 동의를  메일을 보냈지만 회신이 없어서 일단 번역하였다. 어떤 번역상의 문제든, 맞지 않는 표현들은 글쓴이의 과오라 여기면서 읽어주시기 바란다.

 

https://helloworld.raspberrypi.org/helloworld/issues 에서 Issue 1, page 68 참고 

 

 

 

아래는 원문

 

STARTING A MAKERSPACE

 

1. Talk to students

 

Student involvement is key to the success of this space. Ask students what a makerspace looks like to them. The students need to feel like they are invested in the process from the very beginning to take ownership of the makerspace. As an educator, you will discover what the students are passionate about, and will be able to tailor the makerspace to them. 

 

2. Rally the staff

 

For a project like a makerspace, it’s crucial to have the support of other teachers and administration. They can help you raise funds, deal with any administrative bumps in the road, and anything else that comes up. Makerspaces are about building a community of makers, and you want the entire staff to be part of this process. 

 

3.Find a space

 

Finding space can be tough in schools. Makerspaces are great because they are so flexible; they will fit any space if you’re creative enough. One word of caution: don’t place the makerspace behind a locked door. A makerspace should be accessible to students all of the time.

 
4. Start designing
 
Now that you have a space, you will need to design it. Again, this is where student ownership is key. Have students draw their ideal space. Have them talk about colours, seating, charging stations, work areas, and so on. These designs will come in handy when it comes to funding, and the students will really take pride in using a space that they designed. 

 

5.Raise funds

 

Changing an entire space can be costly. Start by looking at government grants and donations from local businesses. Large local companies often love to support STEAM work at schools, and this is a great way for them to help.

Fundraisers in the school are another great way to raise the money. you need. Parents love to support new projects that help their children. 

 

6. Don’t spend it all

 

People think they have to spend all of the money they get for a space right away. This is not true. You always want to save money to be used as needed for student projects. Students can pitch projects to staff and get funding for their own work in the space.

 

7. Let students have fun

 

Once the space is up and running, it’s important not to over-schedule events or take up the space too much. You want a free-flowing space that allows students to come in and make when the mood strikes. Let the students try out the new equipment and take risks. They will have fun and will really embrace the makerspace as their own. 

 

8. Review your curriculum

 

This one is not nearly as fun as the others, but it’s very important. Once the  makerspace is established, how will teachers adjust their instruction to allow  for a more inquiry-based curriculum? This allows for students to use the makerspace to create projects and bring them to class. The ultimate goal of a makerspace is to  become a seamless part of the school. Adjusting the curriculum to encourage more creation is a way to do that. 

 

9. Be OK with failure

 

It’s very important that everyone involved is ready to embrace failures. Makerspaces need to be a special place where failures can be celebrated as learning moments. Let students and staff fail in the space as they try new things, and let everyone know that failure is proof that they are learning. 

 

10. Make connections

 

One of the many things that make makerspaces so great is the maker community. There are makers all over the world and it’s easy to connect with them. If you are on Twitter, follow #MakerEd to see the great things others are doing and reach out with any questions. The collective group of makers online have a wealth of knowledge. Tap into it and, eventually, you will be the one offering advice to others who need help. These steps do not encompass everything it takes to get a makerspace up and running smoothly, but they are a great start for those looking to get involved in the world of making. You can find more detailed info and resources in Your Starter Guide to Makerspaces. Good luck and happy making

 

 

글 쓴사람

 

Nicholas Provenzano is a high-school English teacher, author, speaker, and consultant. He has been featured on CNN.

com, Education Week, The New York Times, and other media outlets. In 2013, he was awarded the Technology Teacher of the Year by MACUL and ISTE. Nicholas is also a Google Certified Innovator, Raspberry Pi Certified Educator, and a TEDEd Innovative Educator. His new book, Your Starter Guide to Makerspaces (helloworld.cc/2iyoYUx), was a best-seller and can be found on Amazon.com. Find him on Twitter at @TheNerdyTeacher. 

 

 

 

 

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